Veelgestelde vragen

Alles wat je wilde weten over Popsjot, maar dan in een notendop! Vind je het antwoord nog niet? Dan kan je steeds contact opnemen via popsjot@poperinge.be of 057 33 26 29! 

Mijn kind wordt 4 jaar na het inschrijvingsmoment. Kan ik mijn kind al inschrijven tijdens dit moment?

Dat kan. De website kijkt tijdens het inschrijven naar de leeftijd op het moment van het kampje waarvoor je wil inschrijven.

 

De ochtend van het kamp is mijn kind ziek, kan ik hiervoor terugbetaling ontvangen? 

Bij ziekte hebben we graag dat dit telefonisch gemeld wordt. Op vertoon van een doktersattest wordt het volledige bedrag terugbetaald. Het geld van de geannuleerde activiteit(en) wordt teruggestort op het rekeningnummer waarmee de inschrijving werd betaald. Tot ten laatste 7 dagen na de activiteit kan een doktersattest bezorgd worden bij een Popsjotmedewerker.

 

Ik sta op de reservelijst, wat nu?  

Als je op de reservelijst staat voor een activiteit van Popsjot, dan kan je het best gewoon afwachten. 

Er zijn meerdere opties mogelijk: 

* er zijn heel veel reserves en het Popsjotteam gaat op zoek naar extra lesgevers, probeert extra plaatsen te creëeren of legt nog een tweede bus in. 

* ouders annuleren de deelname van hun kind en er komt een plaatsje vrij. 

In beide gevallen, zal de eerste persoon op de reservelijst gecontacteerd worden. Deze krijgt 36 uur de tijd om de inschrijving te bevestigen. Doet de ouder dit niet of annuleert de ouder de vrijgekomen plaats, dan krijgt de tweede op de reservelijst een uitnodiging tot inschrijving en krijgt hij ook 36 uur de tijd om de inschrijving te bevestigen. Zo loopt er een automatisch proces tot alle plaatsen ingevuld zijn. 

 

Er komt een plekje vrij voor Popsjot, maar ik ben ingeschreven in IBO Hopsakee.

Popsjot en IBO zijn collega's! Beide vakantiebestedingen zijn een organisatie van Stad Poperinge. Komt er een plaats vrij in een van de twee dan kan je gratis annuleren bij de ander

 

Moeten mijn kids iets meenemen naar de activiteit? 

Als er iets extra's nodig is van gerief, specifiek voor de activiteit, dan staat dit vermeld bij de info van de activiteit of het kamp. Dit kan bijvoorbeeld zijn: zwemgerief, sportschoenen, picknick, ... 

Voor de halve dag activiteiten is een korte pauze halfweg de voormiddag of halfweg de namiddag. U mag steeds een koekje of drankje meegeven voor tijdens deze pauze. 

 

Wat doet mijn kind aan voor een popsjotactiviteit?

Popsjot = spelen en amuseren! Daarom vragen we dat elk kind enkel en alleen speelkleren aandoet! Speelkleren zijn kleren die vuil mogen worden, alsook schoenen die vuil mogen worden. 

Bij zonnig weer, vragen we dat de kinderen een zonnepet aandoen! 

 

Is mijn kind verzekerd? 

Spelen is leuk! Maar af en toe kan er iets voorvallen en geraakt je kind gekwetst: een blauwe plek of een verzwikte enkel kan helaas voorvallen. 

Alle deelnemers aan Popsjotactiviteiten zijn verzekerd voor zowel lichamelijke ongevallen als burgerlijke aansprakelijkheid: 

* lichamelijke ongevallen: dit is een ongeval met een kwetsuur of een letsel voor het kind. Van zodra er een doktersbezoek nodig is, apothekerskosten zijn of kiné-beurten aan te pas komen, dan komt de verzekering van Popsjot tussen. Je krijgt hiervoor verzekeringsdocumenten mee van de Popsjotmedewerker.

* burgerlijke aansprakelijkheid: dit is een verzekering voor schade aan derden (vb schade aan een auto van iemand anders). Ook hiervoor komt de verzekering van Popsjot tussen. 

Alle ongevallen worden steeds gemeld aan de lesgever of begeleider. Indien nodig, worden er verzekeringsdocumenten meegegeven.  De verzekeringen betaald hetgeen terug dat de mutualiteiten niet terugbetalen (rem-geld). 

 

Komt Popsjot in aanmerking voor tussenkomst van de mutualiteiten?

Goed nieuws! Popsjot komt in aanmerking voor tussenkomst!  Na elke vakantie verschijnt er op je account een automatisch bewijs van deelname. Dit document kan je ingeven bij de mutualiteiten voor een tussenkomst voor de activiteiten! 

 

Ik heb het financieel moeilijk, maar zou graag mijn kind naar Popsjot sturen. Wat nu? 

De kosten voor de invulling van de vakantie, kunnen oplopen en soms is het niet gemakkelijk om alles financieel rond te krijgen. 

Voor wie het financieel moeilijk heeft, is er de mogelijkheid om een kortingstarief te krijgen via de UIT-pas. Wie reeds hulp krijgt van het OCMW, heeft recht op zo'n pas. Wie geen OCMW-begeleiding krijgt, maar het toch moeilijk heeft, kan ook zo'n kaart aanvragen in het Sociaal huis. 

contact: Sociaal Huis, Veurnestraat 22, 8970 Poperinge, socialedienst@poperinge.be of 057 33 33 00. 

 

Ik heb geen UIT-pas. 

De Uitpas is een pas waarmee punten kunnen gespaard worden door deelname aan vrijetijdsactiviteiten. Tijdens een bezoek aan het zwembad of de bib kan je de uitpas scannen en zo punten sparen. Deze punten kunnen dan later opnieuw ingeruild worden: vb tijdens de parkconcerten kan je 5 punten inruilen voor een drankje. 

Voor wie daar recht op heeft, kan een UIT-pas aanvragen waar een kortingstarief ingebouwd zit (zie boven). 

Meer info over de uitpas: www.uitindewesthoek.be